Lessen uit het zoekgedrag rondom de US verkiezingen
In dit artikel analyseer ik het zoekgedrag rondom de US verkiezingen en vergelijk ik dat met Nederland. Ook geef ik 3 concrete tips.
Beeld je eens een verslavend infuus in, waar iemand vastgekluisterd zit te wachten op een volgende dosis gelukzaligheid. Waar denk je verder aan?
Ik kan natuurlijk niet in jouw hoofd kijken, maar mijn inschatting is een situatie waar je geen warm gevoel bij krijgt. Laat staan waar je zelfstandig voor zou kiezen. En toch doen meer bedrijven dit dan je denkt.
In dit artikel beschrijf ik mijn verbazing over het Google ADS-infuus. Waarin bedrijven zich, in mijn ogen, veels té afhankelijk maken van Google (en zoekmachines).
REBAR ► Het verslavende Google ADS-infuus
Binnen de online marketing wereld zijn we het normaal gaan vinden dat bedrijven duizenden (zo niet tienduizenden) euro’s per maand uitgeven aan advertentiebudget.
En dat werkt natuurlijk als een tierelier: jouw bedrijf en producten pronken bovenaan in de zoekresultaten in de grootste zoekmachine van de wereld. Je bent wel gek als je niet meedoet aan dit prachtige marketing-instrument.
Maar bedenk wel dat dit een keerzijde heeft: jouw bedrijf is afhankelijk van één kanaal via één platform. En dat brengt problemen met zich mee.
Ben je benieuwd of jouw bedrijf ook vastzit aan het Google ADS-infuus? Beantwoord eens eerlijk de volgende drie simpele vragen:
Als je net 3x ja hebt geknikt, dan ben je volgens REBAR te afhankelijk van dit ene kanaal. Uiteraard kun je, net als bij een echte verslaving, je bedrijf laten afkicken zodat je weer gezond door het leven kunt.
Wil je als ondernemer minder afhankelijk worden van Google advertenties? Dan kun je eens overwegen om hiermee aan de slag te gaan komende week:
Misschien heb je door dit artikel het idee gekregen dat ik een sterke aversie heb tegen adverteren of Google ADS. Geloof me, dat is echt niet zo.
Ik vind adverteren een mooie toevoeging om jouw bedrijf op korte termijn extra onder de aandacht te brengen. Vergeet alleen niet dat dit één van de marketing middelen is om jouw bedrijf te runnen.
Je bent nu bewust van het infuus waar je misschien wel al langer aan ligt, aan jou de keuze wat je hiermee doet. Vind je het eigenlijk wel lekker, of ga je jouw bedrijf toch anders inrichten de komende weken?
Meer artikelen
Kies een nieuw artikel om te lezen of bekijk alle REBAR inzichten.
Lessen uit het zoekgedrag rondom de US verkiezingen
In dit artikel analyseer ik het zoekgedrag rondom de US verkiezingen en vergelijk ik dat met Nederland. Ook geef ik 3 concrete tips.
5 lessen uit servicejournalistiek – uit mijn tijd bij AD en Nu.nl
In dit artikel beschrijf ik mijn verbazing over het Google ADS-infuus. Waarin bedrijven zich, in mijn ogen, veels té afhankelijk maken van Google (en zoekmachines).